Voor docenten

Deze educatieve site is een initiatief van de Oorlogsgravenstichting. Het laat de persoonlijke verhalen van oorlogsslachtoffers zien, van mannen, vrouwen en kinderen die door oorlog om het leven zijn gekomen, tijdens de Tweede Wereldoorlog of bij recente (vredes)missies. De verhalen en verwerkingsopdrachten helpen om de verbinding tussen het verleden en het heden te maken. Om zo stil te staan bij de betekenis van de Tweede Wereldoorlog als ook van de meer recente vredesmissies voor ons hedendaags denken over vrijheid en oorlog.

De video’s en opdrachten kunnen zowel individueel als klassikaal gemaakt worden. Alle video’s zijn geschikt voor het voortgezet onderwijs en het MBO. Kies het type onderwijs en bekijk of download vervolgens de lesbrief en het werkblad.

Voortgezet onderwijs
MBO

Ga voor primair onderwijs naar de volgende site